رتبه نخست میوه‌ فروشان اصفهانی در گرانفروشی

جواد محمدی فشارکی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳۵۷ هزار و ۵۰۱ بازرسی در استان انجام که به تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده منجر شده است.

اوارزش ریالی تخلفات صورت گرفته را ۳۸۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۴۳ اعلام کرد و گفت: بالاترین آمار تخلفات صنفی به ترتیب به خُرده‌فروشان میوه و سبزی و نانوایی‌ها تخصیص دارد.

در صنف نانوایی‌ها شاهد کم فروشی، گرانفروشی و فروش اجباری هستیم به این صورت که بطور مثال مشتری نان ساده می‌خواهد، اما نان کُنجدی را با اجبار و با قیمت بالاتر به او می‌فروشند.

محمدی فشاری می‌گوید ۸۷ بازرس رسمی و ۲۴۲ بازرس افتخاری در استان و۱۲۰ هزار واحد صنفی در اصفهان وجود دارد که لازم است خلأ کمبود نیرو و امکانات را با هوشمند کردن بازرسی‌ها جبران کنیم.

او گفت: جشنواره فروش نوروزی که از اول بهمن آغاز شده و تا ۲۰ فرودین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

این جشنواره جایگزین نمایشگاه فصلی بهاره شده است بطوریکه در نمایشگاه‌های بهاره، اغلب خریداران ناراضی بودند و پس از اتمام آن سیری از شکایات مردمی به بازرسی و نظارت اصناف می‌آمد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان نصب نکردن اتیکت قیمت را راهی برای گرانفروشی خواند و گفت: درج نکردن قیمت روی کالا یک تخلف آشکار است که بازرسین روی آن بسیار حساس هستند و با مُِتخلفان نیز برخورد خواهد شد.

بمنظور ثبت هوشمند تخلفات، شماره همراه ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و شماره تلفن ۱۳ الی ۳۲۳۵۲۰۱۲ در اختیار مردم قرار دارد تا هرگونه شکایتی را گزارش و یا از طریق سایت بازرسی و نظارت اصناف استان اقدام کنند.

پست بعدی

دعوت از یک اصفهانی به اردوی تیم ملی دو و میدانی

ی بهمن 10 , 1400
بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، داوود علی قاسمی از اصفهان به همراه ۲۶ بازیکن دیگر به اردوی آمادگی تیم ملی دو و میدانی دعوت شدند. دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی دو و میدانی از نهم تا بیست و پنجم بهمن ماه در اهواز برگزار می‌شود.