تخلیه نگله ۲۵۴ تنی در بندر شهید رجایی با بهره‌گیری از دستگاه کرین بارج

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت : عملیات تخصصی تخلیه یک نگله وارداتی فوق سنگین به تناژ ۲۵۴ در حوضچه فاز سوم بندر شهید رجایی با استفاده از یک دستگاه کرین بارج با موفقیت انجام شد .

 منصور خرمشکوه با بیان اینکه نگله مذکور دارای ۲۳ متر طول ، پنج متر عرض و ۳,۹۰ متر ارتفاع ، یک مبدل گرمایشی و متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز است ، گفت : این محموله بعد از انجام فرآیندهای اسنادی برای استفاده به شیراز منتقل خواهد شد .  

به گفته خرمشکوه ؛ تا پیش از استقرار و بهره‌برداری از این کرین بارج ، جهت تخلیه نگله‌های سنگین وزن ورودی به بندر از جرثقیل‌های موجود در دیگر بنادر استفاده می‌شد که این امر صرف زمان زیاد و هزینه‌های سنگینی را در پی داشت .

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد : با استقرار این کرین بارج ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها ، عملیات تخلیه نگله‌های حجیم شتاب بیشتری خواهد گرفت .

گفتنی است ؛ از این کرین بارج در عرصه صنایع فراساحلی از جمله جکت‌های نفتی و طرح‌های سالویچ (خارج سازی مغروقه‌ها) نیز استفاده می‌شود .

پست بعدی

<a>جلسه رسیدگی به مشکلات سرویس مدارس شهرستان مبارکه</a>

د بهمن 3 , 1401
جلسه رسیدگی به مشکلات سرویس مدارس شهرستان مبارکه درراستای اجرای کارگروه ماده 18 آئین نامه اجرای حمل ونقل دانش آموزان مصوبه هیات دولت ، جلسه رسیدگی به مشکلات سرویس مدارس شهرستان به ریاست فرماندار و باحضور معاون عمرانی فرماندار، شهردار، مدیریت اموزش و پرورش ، رئیس پلیس راهور و دیگر […]