افزایش هفت درصدی ترددهای بین‌شهری وسایل نقلیه در تیرماه سال جاری

به گزارش سیمای راه منصورفخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های این سازمان بیان کرد: اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل نظیر سامانه‌های تردد‌شمار برخط (سانت) و سامانه داده‌کاوی اطلاعات پلاک‌خوان(داپ) و داده‌های تلفن همراه بیانگر این است که قریب به ۷۰ میلیون وسیله نقلیه (سبک و سنگین) در تیرماه سال جاری در محورهای بین‌استانی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی در مورد مقایسه ترددهای بین‌استانی چهارماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته گفت: تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در چهارماهه امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشت، درفروردین‌ماه امسال سه درصد، در اردیبهشت‌ماه ۶ درصد، در خرداد ماه چهار درصد و تیرماه ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، همچنین تردد وسایل نقلیه سبک در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته هشت درصد و نسبت به ماه گذشته پنج درصد افزایش داشت.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان در خصوص تغییرات تردد بین‌استانی بیان کرد: بیشترین افزایش تردد بین‌استانی در مدت زمان مذکور مربوط به استان بوشهر با ۳۱ درصد، سیستان و بلوچستان و کرمان هرکدام ۲۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیشترین کاهش تردد مربوط به استان گلستان با ۱۰ درصد، استان‌ لرستان ۹ درصد و مازندران ۸ درصد بوده است.
فخاران افزود: بیشینه تردد بین استانی در تیرماه، در روز چهارشنبه هفت تیر با تردد دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۶ وسیله نقلیه و کمینه تردد بین استانی در روز یکشنبه چهار تیرماه با تردد دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۴۴ وسیله نقلیه، انجام شد. افزایش قابل توجه سفرها در روز ۷ تیر به علت تقارن با تعطیلات عیدسعید قربان بود.
وی در مورد گزارش مبادی سفر در تیرماه افزود: با استفاده از تحلیل زنجیره سفر وسایل نقلیه با استفاده از اطلاعات سامانه‌های پلاک‌خوان،استان‌های تهران البرز مازندران فارس گیلان و اصفهان در صدر استان‌های مبدا سفر بوده‌اند.

پست بعدی

بهره برداری از بیستمین پد بالگرد اورژانس استان اصفهان

ی مرداد 22 , 1402
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: بیستمین پد بالگرد اورژانس استان در محل صنایع هفت تیر واقع در ۱۰ کیلومتری شهرستان مبارکه به بهره برداری رسید.  فرهاد حیدری افزود: فرآیند ساخت این پدبالگرد با نظارت و پیگیری واحد اورژانس هوایی استان اصفهان، سه سال طول کشید.رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: پد بالگرد مبارکه […]