افزایش 22 درصدی تردد زائران اربعین حسینی ازمرزهای کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان درنشست ویدیو کنفرانسی با حضور معاونین ریاست سازمان و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسرکشور اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌ها از زمان اجرای طرح اربعین حسینی تا روز گذشته بالغ بر یک میلیون و 360 هزار زائر ایرانی و غیرایرانی از مرزهای کشور خارج شدند که قریب به 50 درصدخروجی زائران از مرزمهران بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا در مرزها ی مهران ، شلمچه و چذابه باید مدیران استان تمام ظرفیت ناوگان عمومی را به کار بگیرند تا زائران حداقل معطلی و توقف درمرزها را داشته باشند.
امانی همچنین از زائران درخواست کرد سفر خود را برنامه‌ریزی و زمان بازگشت‌ به کشور را زودتر از روز اربعین تعیین کنند تا خدمات رسانی بهتری در تامین ناوگان فراهم شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: در حوزه تامین زیرساخت‌ها، سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای به تعهدات خود و فراتر از این تعهدات عمل کرده است و در زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم، ایمن‌سازی و نگهداری محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین، تأمین امکانات لازم، تجهیز پایانه‌های مرزی به مه‌پاش، تونل‌های خنک‌کننده، نصب سایبان، آبسردکن، تأمین امکانات بهداشتی، اقدامات خوبی انجام شده است و وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان سفر به مهران از اقدامات انجام شده ابراز رضایت داشتند.
وی با بیان این که از هم اکنون باید تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شود، گفت: تمامی عوامل راهداری به صورت ۲۴ ساعته در این ایام پای کار باشند و استان های همجوار استان های مرزی نیز معین و یاریگر باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر، امسال مراسم اربعین حسینی مطلوب‌تری برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رقم بخورد.
گفتنی است امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور نظارت میدانی بر عملیات جابه جایی زائران اربعین حسینی در مرز مهران استقرار دارد.