آزاد راه اصفهان- شیراز با پیشرفت ۹۷ درصدی

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‌شود تا پایان تابستان اصفهان زیر بار ترافیک برود به همین منظور از مردم درخواست می‌شود برای حفظ ایمنی خود تا بهره برداری کامل از این مسیر عبور نکنند.

علیرضا صلواتی افزود: آزادراه اصفهان-شیراز بزرگترین آزادراه کشور به‌طول ۲۲۴ کیلومتر است که طول مسیر این دو شهر را ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر را دو ساعت کوتاه می‌کند.

او با اشاره به اینکه اصفهان چهار راه ترانزیت کشور است، گفت: برای عبور از شرق به غرب و یا شمال به جنوب کشور، استان اصفهان محل عبور است، به همین دلیل، شبکه راه‌ها و معابر آن چهار خطه است، در واقع سهم استان اصفهان در کشور در مبحث بار اول است؛ با همت مدیران سابق استان، تقریبا معابر شهر‌های استان، به جز معابر محدودی به سمت نائین و یاسوج در جنوب غرب، چهار خطه و بزرگراهی است.

اوافزود: در اواخر سال ۱۳۹۱ قرارداد ساخت آزادراه اصفهان-شیراز با مشارکت دولت و بخش غیر دولتی بسته شد و مدت اجرای آن پنج ساله بود.

صلواتی افزود: مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت سفر ۵.۵ تا ۶ ساعت است که مسیر‌های شیب‌دار و مارپیچ نزدیک مرودشت و شیراز خطراتی دارد، مسیر آزادراه احداث شده به صورت مستقیم است که ۱۳۰ کیلومتر مسیر و حدود دو ساعت زمان سفر کوتاه‌تر می‌شود.

مجری آزادراه‌های مرکز وجنوب کشوربا اعلام پیشرفت ۹۷درصدی آزادراه شیراز –اصفهان گفت: تکمیل این طرح مانند نصب درز‌های انبساط پل‌ها، نصب جان‌پناه‌ها در نقاط پرتگاهی و روی پل‌ها، تابلوی علائم، خط‌کشی آزادراه هنوز تکمیل نشده و در حال اجرا است وتردد از آزادراه ایمنی لازم را ندارد.

صلواتی با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز حادثه، همه مبادی ورودی و خروجی آزادراه به وسیله پیمانکار مسدود شده افزود: هموطنان به هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند و از تردد در این مسیر که در حال تکمیل است خودداری کنند تا ان شا الله در تا دو ماه آینده به صورت ایمن بتوانند از این مسیر استفاده کنند.

پست بعدی

اجرای ۹۶۸۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت تقویتی و حفاظتی در راه‌های شریانی کشور

س مرداد 24 , 1402
در پنج ماهه نخست امسال، ۹۶۸۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت تقویتی و حفاظتی در راه‌های شریانی کشور اجرا شده است.رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با اعلام این خبر گفت: با اجرای روکش آسفالت تقویتی در ۳۱۵۳ کیلومتر از راه‌های کشور حدود ۷۸ درصد از برنامه یک‌ساله تحقق یافته […]