قطار حومه ای اصفهان بهارستان کی افتتاح می شود؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید آخرین وضعیت پروژه های قطار حومه ای شهرهای جدید را تشریح کرد و از فرآیند تکمیل پروژه قطار حومه ای تهران پرند خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری با یادآوری اینکه وظیفه اصلی شرکت عمران شهرهای جدید در کنار احداث مسکن تامین بخشی از خدمات زیربنایی و روبنایی است گفت: هم اینک پنج پروژه قطار حومه ای در شهرهای جدید در حال تکمیل و احداث است که در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطار حومه ای کلانشهر تهران هشتگرد، قطار حومه ای تهران پردیس ، قطار حومه ای اصفهان بهارستان، قطار حومه ای مشهد گلبهار و قطار حومه ای تهران  پرند با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: قطار حومه ای تهران هشتگرد به طول ۲۵.۸ کیلومتر با ۲ ایستگاه با پیشرفت ۹۹ درصد هم اینک در حال بهره برداری است و بخش باقیمانده آن نیز به زودی به اتمام خواهد رسید.

جعفری درباره پروژه های قطار حومه ای شهرهای جدید توضیح داد: قطار حومه ای اصفهان بهارستان با ۱۵ کیلومتر طول به تعداد ۲ ایستگاه پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد دارد. همچنین قطار حومه ای مشهد گلبهار با ۴۰ کیلومتر طول و تعداد ۳ ایستگاه دارای ۳۴.۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطار حومه ای تهران پرند به طول ۱۹ کیلومتر با تعداد یک ایستگاه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه هایی است که توسط شرکت عمران شهرهای جدید در همکاری با شهرداری تهران در حال تکمیل است.

به گفته وی، قطار حومه ای تهران-پردیس در حال انطباق مطالعات با ضابطه ۷۷۷ و اخذ شورای عالی ترافیک است. بر اساس پیش بینی ها در این مسیر نیز ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده و طول این مسیر ریلی بین پایتخت و شهر جدید پردیس ۲۰ کیلومتر است.

وی در بیان بخشی از فرآیند تکمیل و ساخت قطار تهران پرند گفت: قطار تهران پرند توسط شهرداری تهران در حال تکمیل است و شرکت عمران شهرهای جدید بخشی از منابع آن را به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان از محل تهاتر اراضی شهر جدید پرند تامین و پرداخت کرده است.

پست بعدی

جلسه برنامه ریزی و بررسی مشکلات طرح توسعه آرامستان شهر مبارکه

ی مرداد 22 , 1402
به گزارش پایگاه خبری سیمای ره به نقل از روابط عمومی شهرداری مبارکه ، به منظور تحول ، توسعه و پیشرفت آرامستان شهر مبارکه جلسه برنامه ریزی وبررسی مشکلات طرح توسعه آرامستان با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه برگزار گردید.