رونمایی از چهار طرح فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

به گزارش سیمای راه و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در حاشیه آئین رونمایی از طرح‌های فناورانه سازمان بیان کرد: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و پشتیبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تفاهم نامه‌های بسیار خوبی با دانشگاه‌های معتبر کشور منعقد و بخشی از این اقدامات به ثمر نشسته و مراسم افتتاح طرح‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
وی افزود:
مرکز شبیه‌ساز رانندگی حرفه‌ای، واقعیت مجازی و افزوده(VR/AR) با مشارکت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جموری، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های مطرح کشور راه‌اندازی شد.
در این مرکز انواع فناوریهای روز در زمینه های شبیه سازی فعالیت های تخصصی راهداری، شبیه سازی بازرسی های ماشین آلات تخصصی ، شبیه ساز خواب آلودگی، شبیه ساز فیزیکی اتوبوس و درک خطر، شبیه ساز ماشین آلات سنگین و درک خطر در پارک تخصصی مرکز نوآوری مستقر و مورد حمایت سازمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به این‌که ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری جدید به ناوگان راهداری کشور ملحق شد، بیان کرد: تقویت ناوگان راهداری از مهمترین اهداف سازمانی برای ارایه خدمات بهتر به کاربران جاده ای است.

امانی گفت: همچنین رونمایی از طرح جامع توسعه مرکز نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

امانی با بیان این‌که تلاش می‌شود از همه مؤلفه‌ها و امکانات و هوشمندسازی جاده ها استفاده شود، افزود: فراخوان اولین رویداد تخصصی راه هوشمند با مشارکت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام شد.
معاون وزیر راه و‌شهرسازی مکان‌یابی و جانمایی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، مدیریت داده‌های بزرگ و استخراج دانش و خود کالیبراسیون سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، شیوه های نوین اطلاع رسانی و مدیریت تقاضای سفر، خودروهای خواران و زیر ساخت های لازم سامانه های حمل و نقل هوشمند را از محورهای این رویداد برشمرد.
وی همچنین هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، فناوری‌های نوین حمل و نقل هوشمند، ایجاد ارزش افزوده و افزایش اثربخشی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، یکپارچه‌سازی و اتصال داده‌های سامانه حمل هوشمند، پل ارتباطی با جامعه علمی کشور، تبادل ایده با حضور چهره‌های بین‌المللی و جهت بخشی به طرح‌های پژوهشی و فناوری در راستای رفع چالش‌ها و نیازهای فنی و مهندسی را از دیگر محورهای نخستین کنفرانس بین‌المللی راه هوشمند در سال رشد تولید بیان کرد.

پست بعدی

قطار حومه ای اصفهان بهارستان کی افتتاح می شود؟

ی مرداد 22 , 1402
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید آخرین وضعیت پروژه های قطار حومه ای شهرهای جدید را تشریح کرد و از فرآیند تکمیل پروژه قطار حومه ای تهران پرند خبر داد. به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری با یادآوری اینکه وظیفه اصلی شرکت عمران شهرهای جدید در […]