راهکارهای جدید ترویج حمل و نقل سبز

راه‌حل‌های جابجایی حمل‌ونقل سبز به انتخابی برای بسیاری در طول همه‌گیری تبدیل شد و با بازگشت کارکنان به شهرها و از سرگیری خدمات حمل‌ونقل انبوه، ازدحام در حال افزایش است و باید راهکارهایی برای تشویق گزینه‌های جدید تحرک در درازمدت، بدون کاهش حمل‌ونقل انبوه ارائه شود.

به نقل از ویفروم، خدمات حمل‌ونقل جدید مانند اجاره دوچرخه تا سیستم‌های اشتراک خودرو و پارک هوشمند، به سرعت در حال رشد هستند و می‌توانند ازدحام، آلودگی و وابستگی به خودروهای شخصی را کاهش دهند؛ این مورد پیروزی بزرگی برای دولت‌های شهری است که مسیرهای دوچرخه‌سواری و سایر مشوق‌ها را برای تشویق پذیرش آنها ارائه می‌دهند.

اما راه‌اندازی مؤثر این خدمات با حفظ شبکه‌های مهم حمل‌ونقل انبوه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و همیشه اتفاق نمی‌افتد. تغییرات سبک‌ زندگی ناشی از همه‌گیری، با تسریع استفاده از خدمات جدید در برخی شهرها و در برخی موارد به سرعت، کار را پیچیده کرده است.

بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه کالیفرنیا، انتظار می‌رود درآمد سالانه جهانی ۱۳ مورد از محبوب‌ترین خدمات جدید به ۶۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد که از ۲۶۰ میلیارد دلار سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

چنین رشدی در دوران اوج همه‌گیری مشکلی ایجاد نکرد زیرا حمل‌ونقل انبوه عمدتاً تعطیل یا محدود شده بود اما رقابت بین جابجایی جدید و قدیمی در حال حاضر تبدیل به یک چالش بزرگ شده است زیرا تلاش‌ها برای بازگرداندن کارکنان به دفتر کار سرعت می‌گیرد و خیابان‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی شلوغ تر خواهد شد. برخی از راهکارها برای استفاده از خدمات جایجایی سبز در ذیل ارائه شده است.

از وسایل حمل‌ونقل کوچک مانند دوچرخه استفاده کامل را ببرید زیرا اگرچه وسایلی مانند اتوبوس و مترو تا حد زیادی کارآمدترین و سازگارترین روش حمل‌ونقل شهری هستند اما افراد را به هر مکانی نمی‌برند.

از خودروها به‌طور مناسب استفاده کنید. شهرهای بزرگ و کم تراکم جغرافیایی احتمالاً در آینده قابل پیش‌بینی به خودرو وابسته خواهند بود و خدمات حمل‌ونقل مبتنی بر خودرو مانند اشتراک‌گذاری خودرو و سواری همچنین اتوبوس‌ها می‌توانند به کاهش فشار پارکینگ‌های شهر کمک کنند.

خودروهای شخصی معمولی در ۹۵ درصد مواقع باید مکانی برای پارک داشته باشند و پارک خودروها در بسیاری از مکان‌ها موجب می‌شود که فضای جاده برای مقاصد دیگر مانند خطوط دوچرخه یا خطوط تراموا استفاده نشود یا منجر به تغییر زمین‌های شهری برتر برای پارک خودرو می‌شود همچنین، از مهمترین عوامل انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.

برنامه‌ریزی‌های بلندمدت داشته باشید و به آنها پایبند باشید. شهرهایی مانند پاریس در حال حاضر این راهبردها را اجرا می‌کنند. پایتخت فرانسه در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که به یک شهر ۱۵ دقیقه‌ای تبدیل می‌شود که ساکنان آن می‌توانند به راحتی با دوچرخه یا پیاده به خدمات ضروری دست یابند. آمستردام که مرتباً برای جابه‌جایی شهری امتیاز بالایی می‌گیرد، در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ می تواند ۱۱ هزار جای پارک را حذف ‌کند تا شهر را سبزتر و در دسترس‌تر کند.

اما سیاست اجرای این طرح‌ها اغلب دشوار است. برخی از رانندگان با کاهش مکان‌های پارک ناراضی می‌شوند. به عنوان مثال، بروکسل در مواجهه با شکایت‌هایی مبنی بر از بین رفتن پارکینگ‌های ارزان‌قیمت در خیابان، در تلاش برای گسترش شبکه مسیرهای دوچرخه سواری خود است.

برخی از مغازه‌داران پاریس گفتند که برنامه‌های ساخت ۱۱۰ مایل (۱۸۰ کیلومتر) مسیرهای دوچرخه‌سواری دائمی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ می‌تواند کسب‌وکار آنها را خراب کند.

این امر باعث می‌شود که تدوین سیاست‌های جدید با شرایط مثبت و نه در تقابل با خودروها ضروری باشد.

در نهایت، شهرها به یک راهبرد بلندمدت نیاز دارند که اهداف روشنی داشته باشد.

پست بعدی

<a>آتش سوزی گسترده در شرکت تولید روانکار صنعتی</a>

د آبان 9 , 1401
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی گسترده در شرکت تولید روانکار صنعتی در شهرک صنعتی مبارکه خبر داد. یروهای آتش نشانی در تلاش هستند آتش را در کارخانه تولید روانکار صنعتی در شهرک صنعتی مبارکه کنترل کنند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کارخانه‌های اطراف تا شعاع ۲۰۰ متری […]