کشف 350 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان مبارکه

 درهفته و سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان :  350 کیلوگرم انواع مخدر در شهرستان مبارکه کشف شده است .

مهندس علیرضا حسینی با بیان اینکه هفته ی مبارزه با مواد مخدر از یکم الی هشتم تیرماه می باشد گفت : شعار سال 2022 سازمان ملل متحد در خصوص سالروز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر پرداختن به چالش های مواد مخدر درحوزه سلامت و بحران های بشری ”   است .

فرماندار  با اشاره  به  مجموعه اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری و مبارزه با قاچاق مواد مخدر دریکسال گذشته، گفت : طی یکسال گذشته  350 کیلوگرم  انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی ،  از خودروهای عبوری و حمل قاچاق درشهرستان مبارکه ،  کشف شده است .

وی در ادامه ضمن تشکر از حسن همکاری اعضای محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان  افزود : به یاری خداوند  شهرستان مبارکه ، در رتبه بندی شهرستانهای استان اصفهان درخصوص نحوه ی عملکرد و  برگزاری جلسات و اجرای مصوبات، در جایگاه نخست قرار دارد که این موفقیت مرهون زحمات و تلاش های کلیه ی اعضای این شورا در شهرستان است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همچنین تصریح کرد : از نیمه دوم سال گذشته تا کنون این شورا  9 جلسه برگزار و  36 مصوبه داشته که قالب آن ، در راستای پیشگیری و مقابله با حمل ، نگهداری و توزیع مواد مخدر بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت :  در جهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر، اقداماتی همچون برگزاری کلاسهای اموزشی ،آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در حوزه های مختلف این معضل به خصوص در بخش ترک و درمان و همچنین حمایتهای اجتماعی ، با همکاری سمن های فعال، صورت پذیرفته است.

فرماندار در ادامه با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر و افزایش آمار معتادین ، خسارت وپیامد های فراوانی در ابعاد مختلف به کشور تحمیل می کند گفت : برخی از این آسیب ها ، خسارت های بهداشتی و توسعه بیماری های جسمانی و روانی ، خسارت های اجتماعی و افزایش جرایم بزهکاری نظیر طلاق ، همسر آزاری ، کودک آزاری ، جرایم مالی و تحمیل خسارت های اقتصادی به صورت  مستقیم وغیر مستقیم و خسارتهای فرهنگی هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان  افزود : متاسفانه با گسترش تکنولوژی ها و فراگیرشدن شبکه های ماهواره ای و اجتماعی ، این حوزه ها با هدف فریب فرهنگی ، باورها و نگرش های غلط را برای ترغیب نوجوانان و جوانان به مصرف مواد در میان انها گسترش و ترویج می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه سطح انتظارات از احاد جامعه و دستگاههای مسئول مبارزه برای کاهش وکنترل اعتیاد به عنوان بزرگترین منکر قرن 21 بالاست گفت : به منظور اجتماعی شدن امر مبارزه با این پدیده شوم ، نیازمند دغدغه مندی ،حساسیت و مشارکت موثر و حداکثری تمامی مسئولین ، نخبگان ، اصحاب اندیشه ، مراکز علمی و دانشگاهی ،گروههای مرجع ،سازمان های مردم نهاد و سایر احاد جامعه در جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر هستیم.

مهندس حسینی  با اشاره به وجود اردوگاه کرامت به عنوان بزرگترین مرکز بهبود و ترک اعتیاد استان همچنین 5 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان تصریح کرد : در سال گذشته بیش از 150 نفر از مددجویان خوشبختانه بهبود یافته و به آغوش جامعه و خانواده بازگشته اند.

فرماندار همچنین افزود : مسئولین و مردم باید با تلاش جهادی همه جانبه به توقف شیوع اعتیاد در سطح کشور و کاهش آمارهای موجود کمک کنند ، همچنین والدین با توجه ونظارت بیشتر برفرزندان و بر قراری ارتباط موثر و اموزش مهارت های زندگی به آنها ، مراقبت های لازم را انجام دهند و مسئولان نیز با  هم افزایی و جلب مشارکت خیرین در عرصه پیشگیری ودرمان و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان به وظایف خود به صورت کامل عمل کنند.

گفتنی است ؛  برخی از اقداماتی که در هفته ی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان مبارکه انجام میشود ، شامل برپایی میز خدمت در نماز جمعه ی شهر مبارکه در تاریخ سوم تیرماه ،  ،  برگزاری نمایشگاه به مناسبت این هفته از 5 تا 7 تیرماه با همکاری نیروی انتظامی ،گروه های اجتماعی و کمپ های ترک اعتیاد در محل فرهنگسرای غدیر است.

خبرنگار:ابوذر کریمی

پست بعدی

توافقات ساخت ساختمان جدید مسجدالنبی و تخریب ساخت قدیمی آن نهایی شد

پ تیر 2 , 1401
جلسـه نهایی توافـقات تخریب و احداث مجدد ساختمان مسجـدالنبی در بلوار شهدای یزدان با حضور شهردار ، رئیس شورای شهر و در راستای تعاملات با امام جمعه محترم شهرستان و هیئت امناء مسجدالنبی برگزار شد. در این جلسه مقرر شد عملیات احداث ساختمان جدید مسجد آغاز و بخش در معبر […]