افتتاح ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی تا پایان شهریور

مدیر عامل راه آهن گفت: تا پایان شهریور ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در استان های خوزستان،یزد و لرستان افتتاح می شود.

میعاد صالحی گفت: حوزه ریلی در طول سال‌ها مغفول مانده است. در حوزه لوکوموتیو ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به ما رسید و انباشت ۳ هزار میلیارد تومان ناشی از عدم تعمیرات خطوط ریلی داشتیم.

 او گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بنای ریل گذاری به گونه‌ای بوده که در بسیاری از مناطقی که بار داریم ریل گذاری صورت نگرفته و در بخش‌هایی که ریل گذاری صورت گرفته بار نداریم. در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او می‌گوید: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال به بخش حمل و نقل ریلی تخصیص نیافته و این بخش را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

صالحی گفت: امسال گام‌های خوبی در ترانزیت ریلی برداشته ایم و در حوزه صادرات رکورد ثبت ترانزیت را داشته ایم.

او افزود: در حوزه تامین ناوگان، رکورد سال‌های گذشته زده شد و تولید لوکوموتیو با سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته ایم به طوری که بخش خصوصی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است. 

مدیرعامل راه آهن گفت: ۱۳۶۶ واگن نو، ۳۳ لوکوموتیو و ۶۴ واگن مسافری بازسازی شد و ۴ واگن خود کشش هم در این بخش تامین شده است‌.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته و دولت در این بخش حمایت لازم نکرده است. متاسفانه سازمان برنامه کم لطفی در تخصیص اعتبار داشته و همین باعث شده که سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یافته است.

او می‌گوید: بهره وری را افزایش داده ایم و در ۴ ماهه اول امسال ۹ میلیون و ۶۰۰ مسافر را جابه جا کرده ایم که یک رکورد در بخش جابه جایی بوده است و همچنین نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد جابه جایی و ۲۲ درصد کاهش تاخیرات را داشته ایم. در مجموع حمل باری و مسافری طی  ۴ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته ایم. 

صالحی گفت: بزرگترین بندر خشک ریلی به میزان ۷۰۰ هکتار را به زودی افتتاح خواهیم کرد که این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و به عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می‌رود.

او گفت: در حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰ درصدی داشته ایم و ۳هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است همچنین ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره برداری است.

مدیرعامل راه آهن گفت: در مسیر‌های ریلی در اربعین،  سفر‌ها را ۱۰۰ درصد افزایش داده ایم. قطار تهران _کربلا را برای کل سال در نظر گرفته ایم که این خط فعلا سه ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

پست بعدی

ملوانان ایرانی تبدیل وضعیت می شوند

ی شهریور 13 , 1401
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست حمایت از دریانوردان این ناوگان، به زودی طرح ویژه‌ای را برای تبدیل وضعیت آن دسته از ملوانانی که با شرکت‌های خارجی از گروه کشتیرانی، طرف قرارداد هستند اجرایی خواهد کرد . ملوانان بر اساس شاخص‌های  ملوانان شاغل در ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی […]