نجات مردم خوانسار از زباله های رها شده در طبیعت

قاسم معصومی گفت: حدود یک سال پیش در کارگروه پسماند مصوب شد که تخلیه زباله در محدوده صفادشت، محل دفن زباله در خوانسار با توجه به ساخت کارخانه بازیافت گلپایگان انجام نشود.

او می‌گوید: با پیگیری‌های هر دو شهرستان و راه اندازی کارخانه بازیافت گلپایگان مقرر شد که ابتدای امسال شاهد تخلیه زباله در خوانسار انجام نباشیم.

نزدیک به سی سال است که تخلیه زباله در صفادشت خوانسار صورت می‌گیرد؛ ساکنان و کشاورزان این منطقه نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند.

قاسمی درخصوص تداوم وجود زباله در این منطقه گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، تا ماه اردیبهشت این مشکل برطرف شده و اقدام به بازسازی این منطقه خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان خوانسار گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هشتاد نفر کارگر شهرداری به پاکسازی این محور پرداختند، اما چون این محور حفاظت کامل ندارد و با وزش شدید باد مواجه هستیم پلاستیک‌ها و ضایعات پراکنده می‌شوند.

او معتقد است: به محض خارج شدن کامل محل تخلیه زباله در صفادشت و انتقال آن به کارخانه بازیافت در گلپایگان خاک پوشانی و بازسازی کامل حاشیه را در دست اقدام خواهیم داشت.

قاسمی از پاکسازی مجدد این منطقه در روز زمین پاک خبر داد و گفت: طی هماهنگی با شهرداری، دوم اردیبهشت روز زمین پاک، پاکسازی کلی با همکاری دوستداران محیط زیست و انجمن‌ها انجام خواهد شد.

فیلتراسیون، شرط شروع به کار کارخانه آسفالت

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست خوانسار می‌گوید: در ابتدای راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت در خوانسار ما اخطار‌هایی مبنی بر ضرورت فیلتراسیون و تجهیز بگ فیلتر جهت شروع فعالیت کارخانه دادیم.

کارخانه آسفالت خوانسار حدود هفت سال فعالیتی نداشت، اما امسال با تأمین اعتبار، دوباره شروع به کار کرده است.

قاسمی در پایان گفت: طی قراردادی که با سازنده بگ فیلتر توسط کارخانه منعقد شده، سعی بر این است که تا شش ماه ابتدایی امسال، این کارخانه به بگ فیلتر مجهز شده و آلودگی هوا نیز برطرف شود.

پست بعدی

ایثارگران فعال اولین شرکت بزرگ مقیاس دراستان اصفهان

چ فروردین 24 , 1401
در نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت ایثارگران فعال با اصحاب رسانه به دریافت مجوز اولین شرکت حمل و نقل هوشمند استان اصفهان پرداخته شد.به گزارش خبرنگار سیمای راه مهندس گل محمدی به تشریح این خبر پرداخت و گفت: این شرکت در راستای اخذ مجوز هوشمندسازی حمل و نقل قدم های مثبتی برداشته و […]