نهال کاری مدال آوران ورزشی و هنری در منابع طبیعی نوش آباد

برگزیده کشوری همیار طبیعت گفت: برنامه احیای منابع طبیعی نوش آباد از بهمن سال گذشته با مشارکت تشکل‌های مردمی شهر آغاز شد و اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان آران و بیدگل نیز زمینی به وسعت پنج هکتار به این برنامه اختصاص داد.

سید تقی عمارتی نوش آبادی گفت: امسال دومین دوره برنامه نهال کاری با کشت قلمه گیاه اسکنبیل آغاز شد.

 نخستین برنامه نهال کاری نوش آباد به یاد و نیابت درگذشتگان کرونایی شهر و دومین برنامه نیز امسال به پاس خدمات بانو مه لقا ملاح، مادر محیط زیست ایران برگزار شد.

بنا به گفته او، خشکسالی‌های مستمر و تعارض‌های انسانی باعث تخریب طبیعت و کاهش جمعیت حیات وحش می‌شود، اما در سال‌های اخیر گروه‌هایی از دوستداران طبیعت با کار‌های ابتکاری به یاری طبیعت آمده‌اند که کاشت نهال و بذر برای احیای جامعه گیاهی بومی و ساخت آبشخور، آب بند و آب انبار و نذر علوفه برای گونه‌های جانوری، نمونه‌هایی از آن است.

دومین برنامه احیای منابع طبیعی کویر نوش آباد با مشارکت مدال آوران ورزشی و هنری از جمله مجید قهرودی، دارنده مدال برترین عکس نجومی جهان در سال ۲۰۱۹، نادر باغشیخی سرمربی تیم والیبال جوانان باریج اسانس کاشان و علی اصغر عموزاده مربی تیم والیبال جوانان باریج اسانس کاشان اجرا شد.

شهر نوش‌آباد با ۱۲ هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

پست بعدی

یادواره شهدای امدادرسان هوانیروزارتش درگلزار شهدای اصفهان

پ اسفند 12 , 1400
آئین گرامی‌داشت شهدای امدادرسان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه و با حضور گسترده مردم، اقشار مختلف هوانیروز اصفهان و خلبانان و پیشکسوتان هوانیروز ارتش، همزمان با سالروز این شهدا در گلستان برگزار شد. شهید سرتیپ دوم خلبان مسعود خاجوی، شهید سرگرد خلبان علی ودعی و ستوان شهید علی اشرفی در اسفند […]