تالاب گاوخونی به نام اصفهان سندخورد

منصور نادری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در خصوص صدور اسناد مالکیتی برای بنا‌های تاریخی اصفهان گفت: این امر در دستور کار ما قرار گرفته و چندین جلسه نیز با میراث فرهنگی استان در این ارتباط برگزار کرده‌ایم.

او می گوید: برخی از آثار تاریخی در استان اصفهان هم تاریخی و هم موقوفه هستند که اگر ادارات مربوطه مانند میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه در این ارتباط پیگیری کنند ما مشکلی برای حل مساله صدور سند برای این اماکن نداریم و بخش عمده مشکلات ما به عدم پیگیری این دو اداره و به ویژه میراث فرهنگی است.

نادری گفت:  برای صدور اسناد مالکیتی برای زمین‌های کشاورزی در استان اصفهان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که صدور سند برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را با دریافت مجوز از سازمان ثبت اسناد و املاک دریافت کرده‌ایم و اعتبار این امر نیز تأمین شده .

در استان اصفهان ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود داردکه به صورت میانگین برای صدور اسناد مالکیتی این میزان اراضی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مخاطب ما هستند و این کار سختی است که تک تک قطعات زمین را نقشه‌برداری، مالکیت‌های آن‌ها را احراز و از طریق هیئت‌های تعیین تکلیف آرا آن‌ها را صادر کنیم.

نادری درمورد اینکه کل اراضی منابع طبیعی به جز آن دسته از زمین‌هایی که دارای موانع قضائی و اعتراض است، در استان اصفهان سنددار شده است  گفت: به نوعی از نظر ما پرونده اراضی منابع ملی در استان اصفهان بسته شده است.

به گفته  نادری در استان اصفهان تنها ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی سند ندارد و آن هم به دلیل موانع قضائی است که از اراده ما خارج است

پست بعدی

اتباع ایرانی بدون روادید وارد خاک مجارستان شوند

ی اسفند 8 , 1400
سفارت ایران در مجارستان در اطلاعیه‌ای آخرین اقدامات این سفارتخانه برای کمک به ایرانیان مقیم اوکراین را تشریح کرد. در این اطلاعیه آمده است؛ اتباع ایرانی بدون نیاز به روادید مجارستان و صرفا با داشتن گذرنامه معتبر و ارائه کارت اقامت قانونی در اوکراین، می‌توانند برای بازگشت به کشور وارد […]