اقدام شرکت تعاونی روستایی در خرید گران میوه در حال پیگیریست و نتیجه بزودی رسانه ای می شود

خداییان گفت: با توجه به ضرورت پیگیری تخلفات و جرائم احتمالی رخ داده در بورس که موجبات متضرر شدن تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران را فراهم آورده شش اقدام قضایی علیه مسببین وضع موجود بورس وضع شده است که در جریان بررسی‌های صورت گرفته، آسیب‌های جدیدی شناسایی شده و تذکرات لازم و به موقعی نیز به وزیر اقتصاد دولت داده شده و امید است که هرچه سریع‌تر در راستای اجرای این پیشنهادات اقدامات لازم صورت بگیرد، در حال حاضر اسامی حدود یکصد شخص حقوقی که ورود و خروج آن‌ها به بازار بورس و همچنین مبالغی را که وارد این بازار کرده اند غیرمنطقی بوده است استخراج شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعدادی از اشخاص حقیقی با عملکرد مشکوک در موضوع بورس شناسایی شدند که باید در خصوص استفاده این افراد از اطلاعات نهانی یا تعارض منافعی که احیانا وجود داشته است، بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد، چنانچه تخلفی در مورد شرکت‌ها و اشخاص حقیقی در موضوعات مرتبط با بورس احراز شود، پرونده کیفری آن‌ها تشکیل خواهد شد.

خداییان در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به پخش یک گزارش از رسانه ملی در خصوص شرکت تعاونی روستایی اظهار کرد: این شرکت تعاونی روستایی در جهت تنظیم بازار اقدام به خرید قریب به 50 هزار تن سیب و پرتقال از استان آذربایجان غربی و سایر استان‌های شمالی کشور کرده است و گزارش پخش شده رسانه ملی نیز ناظر بر این موضوع بود که این خریدها «گران» صورت گرفته است؛ سازمان بازرسی کل کشور قبل از پخش این گزارش، به این موضوع ورود پیدا کرده بود و بعد از پخش از سوی رسانه ملی نیز با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی در همین زمینه گفت: توضیحات و تحلیل و ارزیابی قیمت‌ها از مسئولان شرکت تعاونی روستایی خواسته شده ولیکن آنها هنوز این توضیحات و آمارها را به سازمان بازرسی کل کشور ارائه نداده‌اند؛ علاوه بر این، از سازمان میادین میوه و تره بار نیز در خصوص قیمت بارِ خریداری شده استعلام شده و از اتحادیه بارفروشان نیز پرسش‌هایی صورت گرفته است؛ همچنین در حال بررسی این موضوع هستیم که قیمت‌ این میوه‌ها در زمان خرید در استان‌های شمالی کشور، چقدر بوده است.

خداییان با بیان اینکه به نظر می‌رسد این میوه‌ها یا قدری گران خریداری شده‌اند یا آنکه واسطه‌ها آنها را بیش از قیمت واقعی‌شان به شرکت تعاونی روستایی فروخته‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی‌های قطعی لازم در این خصوص طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

پیشتر رئیس قوه قضاییه گفته بود به واسطه دربرگیری بالای قضیه بورس، اغماض و چشم‌پوشی نسبت به جرائم و تخلفات افرادی که در این رابطه احیاناً خیانت یا کوتاهی و قصور کرده‌اند، به هیچ وجه پذیرفته نیست و در این زمینه رئیس دستگاه قضا به سازمان بازرسی کل کشور برای همکاری همه‌جانبه با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس پیرامون موضوعات مختلف، مأموریت داده بود.

پست بعدی

بخشی از نیروگاه اصفهان در دست تعمیر است

س اسفند 3 , 1400
عبدالرضا صفری کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و کمک به پایداری شبکه سراسری تولید را از فعالیت‌های تعمیراتی سالانه برشمرد و گفت: تاکنون در تعمیرات اساسی واحد دوم ۳۲۰ مگاواتی شماره پنج بخار از آغاز فصل تعمیرات فعالیت‌های گسترده‌ای شده است. نوع تعمیرات واحد‌ها، در مدت زمانی خاص براساس ساعت […]