اجرای ۱۲ خط BRT در اصفهان

سید عباس روحانی گفت: در کلانشهر‌ها وقتی درخواست سفر در یک مسیر از حد معمول زیاد باشد، باید حمل‌ونقل عمومی در اولویت قرار گیرد، از این رو در اصفهان اجرای خطوط BRT مورد توجه قرار گرفت.

خط یک BRT شهر اصفهان از یزدآباد تا پایانه باقوشخانه در دو فاز یک و دو اجرا شد و مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفت، همچنین در خط یک BRT از اتوبوس‌های مخصوص استفاده شده است و استاندارد‌های لازم از جمله جدا شدن فیزیکی این خطوط از جریان ترافیکی شهر لحاظ شده و اولویت‌دهی در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها به حمل‌ونقل عمومی رعایت شده است.

به گفته او تا قبل از شرایط پاندمی کرونا آمار جابه‌جایی مسافران در خطوط BRT شهر اصفهان ۱۲۰ هزار مسافر بود، اما به دلیل شیوع این ویروس کاهش یافته است.

استقبال شهروندان از خطوط BRT مسئولان حمل و نقل شهری و مدیریت شهر را به توسعه آن‌ها ترغیب کرد.

روحانی می‌گوید خط دوم BRT حدفاصل پایانه آبشار تا میدان جمهوری است که در بعضی از نقاط با خط یک همپوشانی دارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به اجرای خط سه BRT با مبدأ پایانه ارغوانیه، جی و مقصد پایانه خرم، گفت: خط چهارم BRT در مسیر خیابان هشت‌بهشت شامل ۱۰ ایستگاه است که پنج ایستگاه در محدوده منطقه سه شهرداری و پنج ایستگاه در محدوده منطقه چهار احداث و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

منبع:ایمنا

پست بعدی

پایان عملیات اصلاح خط انتقال فاضلاب غرب به شرق شهر اصفهان

ی اسفند 1 , 1400
مهرداد خورسندی گفت: خط انتقال فاضلاب از سه‌راه نظر واقع در غرب اصفهان آغاز و سپس در مسیر شرق به خیابان‌های نظر غربی و شرقی، میر، میدان فیض و آبشار اول و دوم منتهی می‌شود. بخشی از عملیات اصلاح خط انتقال فاضلاب غرب به شرق در خیابان نظر غربی از […]