آخرین نفس های زاینده رود در نصف جهان

مهران زینلیان گفت: حجم مخزن سد زاینده‌رود به مرز خط قرمز شرب رسیده  و برخلاف میلمان دریچه‌های سد زاینده‌رود  از امروز یکشنبه  ۲۴ بهمن‌ کاهش می یابد.

او گفت: در ۱۲ روز گذشته برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان ۵۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد. رهاسازی مجدد زاینده رود بستگی به میزان بارش‌ها دارد و بارها هم مشاهده کردیم که پیش‌بینی هواشناسی از واقعیت دور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان علت عدم بهره‌برداری فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی در ایام دهه فجر را در نبود تخصیص اعتبار اعلام کرد و گفت: بهتر است چرایی عدم تخصیص اعتبار را از وزارت نیرو جویا شوید.

سه‌شنبه  دوازدهم بهمن‌  سد زاینده‌رود به منظور توزیع نوبت اول آب کشاورزان شرق برای کشت پاییزه دوم به مدت ۱۲ روز رهاسازی شد و جریان آب دو روز بعد به شهر اصفهان رسید.

بنا به مصوبه جلسه شورای تامین استان اصفهان و براساس توافق میان کشاورزان شرق و غرب استان، آب تنها به منظور کشت پاییزه کشاورزان شرق و با رعایت خط قرمز شرب در این مدت توزیع شده است.

پست بعدی

فریدونشهر لرزید

د بهمن 25 , 1400
منصور شیشه‌فروش گفت: ساعت ۱:۱۷ دقیقه بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی سه و نیم ریشتر فریدونشهر را لرزاند. این زلزله با مشخصاتی در طول ۵۰.۱ و عرض جغرافیایی ۳۲.۸۸ به وقوع پیوست. به گفته او با بررسی به عمل آمده تیم‌های ارزیاب این زلزله خسارتی نداشت.