بخش عمده‌ای از مشکلات معادن اصفهان رفع خواهد شد

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی گفت: واحد‌های معدنی در استان اصفهان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و باید نسبت به تفویض اختیار به استان در ارتباط با معادن اقدام شود.

خیلی از کار‌ها و مسائل معادن استان در تهران و در شورای عالی معادن بررسی می‌شود در صورتیکه استان اصفهان از ظرفیت و قابلیت‌های بالایی برخوردار است.

اصفهان ویژگی‌های خاصی دارد و نیازمند ارائه کمک‌های خاص و ویژه است و تاکنون چندین بار موضوع ضرورت واگذاری تفویض اختیار معادن استان اصفهان به وزیر صنعت معدن و تجارت ارائه‌شده است.

امیدواریم با تغییر و تحول در مجموعه سازمان صمت اصفهان، جهش و اقدامات لازم در راستای کمک به صنایع و معادن استان بهتر از گذشته انجام شود.

او گفت: تفویض اختیاری در سال‌های گذشته به سازمان صنعت موجب شده که در مدت‌زمان کمتر از ۲۰ ساعت در اصفهان پروانه تاسیس واحد‌های تولیدی آماده شود در صورتیکه این کار درگذشته چندین روز بطول می‌انجامید و در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

اصفهان بعنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور است و نزدیک به ۹ هزار واحد صنعتی در این استان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد واحد‌های صنفی در استان، صنفی تولیدی هستند و محصولات تولیدی این واحد‌ها در اصفهان بسیار ارزشمند است که برخی تولیدات آن‌ها موردنیاز کارخانه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

همانگونه که جشن برنج در شمال کشور و جشن گل و گیاه در قمصر برگزار می‌شود بدون شک باید جشن صنعت کشور هم در استان اصفهان برگزار شود.

صنعت، موتور محرکه اقتصاد محسوب می‌شود و به همین دلیل باید اصفهان بیش‌ازپیش موردتوجه مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گیرد.

تمامی واحد‌های صنعتی تعطیل و راکد در استان با کمک سازمان صمت شناسایی‌شده است و در ارتباط با راه‌اندازی آن‌ها نهایت سعی و تلاش انجام‌شده و با کمک و همراهی واحد‌های صنعتی موفق، اقدامات خوبی برای فعال‌سازی این واحد‌های تعطیل و راکد در استان انجام‌شده است.

سهل‌آبادی می‌گوید: مجموعه اطلاعاتی بسیار قوی در خانه صنعت معدن و تجارت فراهم‌شده است که برای بهره‌برداری سازمان صمت بسیار مناسب است.

استان اصفهان از حیث تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره‌برداری رتبه دوم و ازنظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.

۸۵۳ معدن در این استان پروانه بهره‌برداری دارند که ۶۰ درصد این معادن فعال است و بیش از ۴۰۰ معدن در استان اصفهان در زمینه سنگ‌های تزیینی و مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند که شامل انواع سنگ‌های ساختمانی، مرمریت، مرمر، گرانیت و تراورتن است.

ظرفیت اسمی استخراج معادن استان سالانه ۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی است، اما به‌صورت واقعی نزدیک به ۳۰ میلیون تن استخراج می‌شود.

منبع:ایرنا

پست بعدی

آخرین نفس های زاینده رود در نصف جهان

ی بهمن 24 , 1400
مهران زینلیان گفت: حجم مخزن سد زاینده‌رود به مرز خط قرمز شرب رسیده  و برخلاف میلمان دریچه‌های سد زاینده‌رود  از امروز یکشنبه  ۲۴ بهمن‌ کاهش می یابد. او گفت: در ۱۲ روز گذشته برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان ۵۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد. رهاسازی مجدد زاینده رود […]