محدودیت ۶۰ درصدی به پروازهای داخلی بازگشت/ ظرفیت پذیرش مسافر در حوزه ریلی و جاده‌ای تغییر نکرد

با شیوع سویه جدید کرونا (امیکرون) در کشور و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری، ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌های جدیدی در بخش های مختلف ارائه داده است.

بر این اساس ظرفیت پذیرش مسافر در پرواز‌های داخلی به مدت دو هفته  باید کاهش یابد که سخنگوی سازمان هواپیمایی می گوید آماده انجام این دستور العمل است و پس از ابلاغ این مصوبه، تمامی ایرلاین‌ها موظف به رعایت آن هستند.

آبان پارسال بود که ستاد ملی مقابله با کرونا به تمامی ناوگان بخش حمل ونقلی کاهش پذیرش ظرفیت مسافر تا ۶۰ درصد را ابلاغ کرد و همین امر باعث شد که بعد از مدتی شرکت‌های هواپیمایی به دلیل افزایش هزینه‌ها و زیان دهی به دلیل کاهش پذیرش مسافر خواستار افزایش قیمت شدند.

از ابتدای آذر امسال با توجه به گسترش واکسیناسیون در کشور، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل ونقلی برداشته شد و میزان پذیرش مسافر در هواپیما به ۱۰۰ درصد و در سایر ناوگان حمل ونقلی از جمله اتوبوس و قطار به ۸۰ درصد رسید.

این در حالی است که باید تمامی بخش‌های حمل ونقلی کارت واکسن و یا تست پی سی ار مسافران را در هنگام صدور بلیت بررسی کنند و به هیچ عنوان برای مسافر کرونایی بلیت صادر نکنند.

کاهش پذیرش ظرفیت مسافر در ایرلاین‌ها رعایت می‌شود

 میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که این سازمان مصوبه کاهش ظرفیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد را به ایرلاین ها ابلاغ کرده و تمامی شرکت های هواپیمایی باید اين مصوبه را رعایت کنند بنابراین صدور بلیت تا دو هفته  باید براساس این مصوبه باشد. 

او می‌گوید: کارت واکسن وتست پی سی ار منفی تمامی مسافران در هنگام صدور بلیت بررسی می‌شود و هیچ بلیتی برای افراد کرونایی صادر نمی‌شود.

هیچ مسافر کرونایی سوار اتوبوس نمی‌شود

و اما در بخش حمل ونقل جاده‌ای، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری گفت: در اتوبوس‌های برون شهری، کاهش پذیرش ظرفیت مسافر نداریم و تمامی ناوگان همچون گذشته با ظرفیت ۸۰ درصدی مسافرگیری می‌کنند.

او می‌گوید: از ابتدای شیوع ویروس کرونا دستور العمل‌ها سخت گیرانه‌تر شده و هیچ مسافری بدون ماسک اجازه سوار شدن به اتوبوس را ندارد و از سوی دیگر در هنگام صدور بلیت هم کارت واکسن و تست پی سی ار بررسی می‌شود.

ضدعفونی واگن‌های قطار به صورت مرتب انجام می‌شود

در حوزه حمل و نقل ریلی، شرکت راه آهن اعلام کرده که به صورت مرتب تمامی واگن‌ها در هنگام ورود به مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شوند و ظرفیت پذیرش مسافر در این ناوگان هم همان ۸۰ درصد است. همچنین هنگام صدور بلیت و  سوار شدن مسافران به قطار هم کارت واکسن و یا تست پی سی آر آنها  بررسی می‌شود.

همزمان با شیوع  امیکرون در کشور باید در تمامی حوزه های حمل ونقلی از جمله قطار، اتوبوس و هواپیما دستورالعمل های بهداشتی به درستی اجرا شود،  پیش از این برخی از مسافران اعلام می‌کردند در هنگام سوار شدن به ناوگان حمل و نقلی کارت واکسن آنها چک نمی‌شود و حتی برخی افراد با وجود کرونا سوار این ناوگان شده بودند.

پست بعدی

کشف ۶۷ ماینر قاچاق درحاشیه شهر اصفهان

چ بهمن 20 , 1400
سرهنگ محمدرضا هاشمی فر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی اطلاع از استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال در ۲ کارگاه نیمه تعطیل در حاشیه شهر اصفهان در بازرسی از کارگاه‌های مذکور ۶۷ دستگاه ماینر قاچاق کشف و دونفر هم دستگیر شدند. کارشناسان مربوطه ارزش ماینر‌های مکشوفه را ۲۲ میلیارد ریال اعلام کردند.