مهاجرپذیری در مناطق حاشیه نشین اصفهان محدود می شود

مسعود مهدویان فر گفت: با توجه به مناطق مهاجر فرستی همچون استان‌های مجاور یا برخی نقاط شرقی و غربی استان سعی شده است که مهاجرت کنترل شود.

با توجه به طرح مهاجرت معکوس تلاش می‌کنیم تا مهاجران را به سرزمین آبا و اجدادی خود روانه و مشوق‌هایی از جمله پرداخت وام برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

ازسوی دیگر حاشیه نشینی نیازمند اقدامات چند جانبه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، توسعه‌ای و زیر ساختی، عمرانی، امنیتی و انتظامی است که با شکل گیری قرارگاه محرومیت زدایی ضمن هماهنگی نهاد‌های حاکمیتی، مدنی و مردمی، ساماندهی این پدیده انجام می‌گیرد.

او گفت: در استان اصفهان ۵۲ محله حاشیه نشین وسکونت گاه غیر رسمی وجود دارد که باید به این مناطق رسیدگی شود و با محرومیت زدایی، توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بهبود شرایط زندگی کاری کنیم تا محلات حاشیه نشین گسترش نیابد.

مهدویان فرهمچنین از اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه محلی حصه شمالی خبر داد وگفت: با مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مقرر شد ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ جهت کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر بی خانمان با توسعه زیر ساخت ظرفیت افزایش پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان می‌گوید اگر به زیرساخت‌ها توجه نشود امکان بازگشت کارتن خواب‌ها به شرایط قبل وجود دارد، لذا ساماندهی مراکز خرید، فروش ضایعات و پسماند خشک هم موضوعیت پیدا کرده است که شهرداری و دادگستری برای ساماندهی این موضوع وارد عمل شدند.

منبع:ایرنا

پست بعدی

امروز بدتر از دیروز / مبارکه و 6 شهر اصفهان در وضعیت نارنجی کرونا / شرایط کاشان بدتر شد

چ بهمن 13 , 1400
به گزارش پایگاه خبری سیمای استان ، وزارت بهداشت وضعیت شهرستان‌های استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا را از امروز ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد. بر اساس این گزارش روند شیوع این بیماری در استان اصفهان رو به افزایش است به گونه‌ای که شهرستان‌های وضعیت آبی کرونا کاهش یافته است. از […]