نوش آباد به شبکه شهر‌های همکار گردشگری ایران پیوست

احمد رضا طحانی گفت: نوش آباد به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی، تاریخی و فرهنگی به عنوان یکی از شهر‌های نمونه گردشگری در شبکه شهر‌های همکار گردشگری قرار گرفت.

او می‌گوید: فراهم کردن بستر همکاری‌های گردشگری، تبادل دانش و تعامل گردشگری با سایر کشور‌ها در چارچوب طرح‌های خواهر خواندگی، تولید محتوای مشترک مجازی، توسعه سفر‌ها و ارتقاء آموزش گردشگری از جمله هدف‌های توافق نامه شبکه شهر‌های همکار گردشگری ایران است.

شهردار نوش آباد گفت: نمایش آثار کشف شده در حفاری‌های شهر زیر زمینی نوش آباد، پخش فیلم آیین‌های سنتی این شهر و پذیرایی با قهوه انوشه که در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است، همراه با نان سنتی عباسعلی و معرفی ارگ ایلخانی از جمله برنامه‌های گردشگری نوش آباد به عنوان شهر شبکه شهر‌های همکار گردشگری است که در پانزدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران نیز نمایش داده می‌شود.

شبکه شهر‌های همکار گردشگری ایران شامل ۳۲ شهر از جمله نوش آباد، کاشان، مهریز، سرخرود، تلخاب، مهدی شهر، ایذه، بندر خمیر، ورزنه، شوشتر، دامغان، سمنان، نجف آباد، زرند، دهاقان، لاهیجان، رامسر، کنگ و بافق است که تفاهم‌نامه آن را با انتخاب بافق در استان یزد به عنوان مرکز، زیر نظر اداره کل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی امضا شده است.

تفاهم‌نامه شبکه شهر‌های همکار گردشگری ایران با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران رونمایی خواهد شد.

نوش آباد شهری در بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل است.

پست بعدی

تسهیلات ویژه برای مشمولان سربازی با بیش از ۳ سال غیبت

س بهمن 12 , 1400
محمدحسین تقوایی در یک برنامه رادیویی، اظهار کرد: مشمولانی که غیبت سربازی آنها بیشتر از سه سال است با ثبت درخواست خود در دفاتر پلیس +۱۰ و معرفی خود به معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان می‌توانند ضمن بهره‌مندی از مزایا و امتیازات بخشش اضافه سنواتی، خدمت سربازی خود […]