تاخت و تاز سرطان خون و مغز استخوان در اصفهان

محمدرضا خسروی فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: استان اصفهان به سبب آلودگی شدید هوا یکی از استان‌هایی است که آمار سرطان خون و مغز استخوان در آن بالا و رو به افزایش است.

او گفت: سرطان مغز استخوان می‌تواند به واسطه جهش‌های ژنتیکی در سلول‌های مغز استخوان، سلول‌ها را نامیرا کند که با رشد در داخل مغز استخوان تمام مواد غذایی داخل مغز استخوان را برداشت می‌کند و مانع از رشد سایر سلول‌های خونی می‌شود.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: شخص دارای علائمی همانند احساس ضعف و خستگی مفرط بدون علت، خون‌ریزی غیر طبیعی، عفونت‌های مکرر غیر طبیعی، نمایان شدن ضایعات پوستی بر بدن و شکستگی‌های غیرعادی باید به پزشک مراجعه کند؛ زیرا نشان‌دهنده اختلال در مغز استخوان است.

خسروی می گوید: با توجه به تنوع سرطان مغز استخوان و درمان قطعی درصد بالایی از سرطان‌های خون؛ باید از احساس ناامیدی با شنیدن مبتلاشدن شخصی به سرطان خون پرهیز شود؛ زیرا این ناامیدی بر بیمار و روند درمانی آن تأثیرگذار است.

پست بعدی

توقیف خودروی رانندگان جنون سرعت در اصفهان

د بهمن 11 , 1400
سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: پلیس اصفهان با رانندگانی که با سرعت سرسام آور و غیر مجاز در بزرگراه‌ها و معابر شهری تردد می‌کنند و جان خود و دیگر رانندگان را به خطر می‌اندازند برخورد قانونی می‌کند. او می‌گوید همه تردد‌ها از طریق دوربین کنترل و رانندگان مخاطره آفرین احضار و پلاک خودروی آن‌ها توقیف […]