سمعک رایگان در گوش مددجویان بهزیستی

سید کمال صدیقی گفت: طرح‌های زیادی جهت اجرایی شدن خدمات به کم‌شنوایان و ناشنوایان اجرایی شد که از جمله آن طرح‌ها ارائه سمعک رایگان بود که از ابتدای امسال بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به این بخش تعلق گرفت.

او گفت: باتری سمعک نیز به بیش از ۴ هزار کم شنوا داده شده که این طرح حدود ۶۷۵ میلیون تومان هزینه داشت و یا پرداخت کمک هزینه جهت کاشت حلزون به ۳۶۰ نفر اختصاص پیدا کرد که حدود ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار به این بخش داده شد.

به گفته صدیقی: بسیاری از افراد خواستار سمعک داخل گوش هستند که بخاطر نیاز به قالب‌گیری شخصی باید به صورت آزاد این کار را انجام دهند و سپس فاکتور را به اداره بهزیستی ارائه کنند و سازمان بخشی از این هزینه را باتوجه به اعتبارات تامین کند. البته حدود ۲۳۰ سمعک پشت گوشی به مبلغ ۷۵۰ میلیون برای افراد تحت پوشش مورد نظر قرار گرفت.

سرپرست معاونت توان‌بخشی اداره بهزیستی اصفهان می‌گوید: طرح دیگر بهزیستی جهت کاشت حلزون کودکان بود که بخشی از آن را بهزیستی و بخش دیگر را نهاد‌های خیریه تامین می‌کند تا در آینده بتوانند در اجتماع حضور داشته باشند. به طور کلی به ۱۰ هزار کم‌شنوا و ناشنوای تحت پوشش بهزیستی اعتبارات درمانی داده می‌شود.


در یکم آذر معاون توانبخشی از ناتوانی کشور در تهیه بسیاری از اقلام موردنیاز همچون سمعک خبر داده بود که این مشکل به دلیل تحریم‌ها بود، اما در حال حاضر این مشکل تاحدودی رفع شده است.

پست بعدی

رتبه نخست میوه‌ فروشان اصفهانی در گرانفروشی

ی بهمن 10 , 1400
جواد محمدی فشارکی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳۵۷ هزار و ۵۰۱ بازرسی در استان انجام که به تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده منجر شده است. اوارزش ریالی تخلفات صورت گرفته را ۳۸۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۴۳ اعلام کرد و گفت: بالاترین […]