سه شنبه / ۱ آبان / ۱۴۰۳ Tuesday / 22 October / 2024
×

مهرداد بذرپاش در آئینی که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، با تبریک تقارن ماه مبارک رمضان با بهارطبیعت، پویش چشم به راهیم را با نام مبارک حضرت امیرالمومنین (ع) افتتاح و ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اقدامات ایمنی انجام شده از سوی این سازمان، مسافران نوروزی […]

ایمنی اولویت‌دارترین هدف وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروز ۱۴۰۳
  • کد نوشته: 924
  • دیدگاه‌ها برای ایمنی اولویت‌دارترین هدف وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروز ۱۴۰۳ بسته هستند
  • برچسب ها

    مهرداد بذرپاش در آئینی که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، با تبریک تقارن ماه مبارک رمضان با بهارطبیعت، پویش چشم به راهیم را با نام مبارک حضرت امیرالمومنین (ع) افتتاح و ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اقدامات ایمنی انجام شده از سوی این سازمان، مسافران نوروزی سفرهای ایمن‌تر، سهل‌تر و روان تری داشته باشند، سوانح رانندگی کاهش یابد و تعداد جانباختگان نیز به حداقل ممکن برسد .
    وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی از هدف‌گذاری‌های ترسیم شده در این سازمان در سال ۱۴۰۲ گفت: در حوزه احداث راه روستایی در سال جاری از هدف‌گذاری ۳۰۰۰ کیلومتری عبور کردیم و این اتفاق بزرگی است که در سال آینده ضروری است این روند استمرار یابد و شاهد رشد بیشتری در این حوزه باشیم.
    بذرپاش به نقش ۸۰ درصدی عامل انسانی در وقوع تخلفات منجر به بروز سوانح جدی اشاره و تصریح کرد: بر این اساس توجه به عملیات تبلیغ، ترویج و فرهنگسازی نقش مهمی در کاهش سوانح دارد.
    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۷۲۵ نقطه پرحادثه‌ در سال ۱۴۰۲ در سطح محورهای مواصلاتی کشور اصلاح و رفع خطر شده است، همچنین هدفگذاری برای اصلاح ۸۸۷ نقطه‌ تا پایان کار دولت سیزدهم انجام شده است که اصلاح ۴۱۲ نقطه آن طی سال جاری محقق شد و باید مابقی در سال ۱۴۰۳ مرتفع شود.
    وی اصلاح نقاط پرحادثه‌ را جزء دستورات ریاست جمهوری برشمرد و بیان کرد: سال آینده باید منابع بهتری برای این منظور تأمین و تخصیص یابد.
    بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی جابه‌جایی حدود ۱۷ میلیون مسافر نوروزی از طریق مدهای مختلف حمل و نقل خبر و ادامه داد: اگر چه در این بخش کمبودهایی وجود دارد، اما سازمان باید همه توان و تلاش خود را برای خدمات‌دهی به مردم به کار گیرد و امیدواریم سال آینده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رشد مناسبی در حوزه ناوگان داشته باشیم.
    وی بر ضرورت تلاش جدی در سال ۱۴۰۳ برای رفع مشکلات موجود در بخش کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی تأکید و اضافه کرد: توسعه ناوگان یک سیاست اصلی است و از تمام ظرفیتها برای تحقق این مهم باید استفاده شود و در این راستا سال آینده آن بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی که از این بدنه جدا شده‌اند، با هدف جبران بخشی از کمبود ناوگان باید مجدد در مدار خدمت‌رسانی قرار گیرند.
    وی تصریح کرد: ایمنی و آسایش دو اولویت مهم در همه حوزه‌های حمل و نقل است و باید همه برنامه‌ریزی‌ها و تسهیلات در حوزه‌های سخت‌افزاری، زیرساختی و نرم‌افزاری حول محور این دو راهبرد پیگیری و اجرایی شود.
    بذرپاش با قدردانی از خدمات راهداران در طول ایام سال، تلاش راهداران در فصول گرم و سرد سال به ویژه در زمان بارش‌ها به منظور جلوگیری از انسداد محورهای مواصلاتی را قابل تقدیر خواند و بر رسیدگی به وضعیت شغلی و معیشتی راهداران در سال آینده تاکید و ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا از طریق انعقاد قرارداد از خدمات این تلاشگران استفاده شود.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.